FAQ

Hier vindt men een lijst van veelgestelde vragen. Heb je een specifieke vraag? Contacteer ons.

Ik laat implantaten plaatsen en heb recht op een terugbetaling van de mutualiteit. Hoe gaat dit in zijn werk?

Bij de eerste controle van het implantaat ontvangt u van ons de nodige documentatie voor de terugbetaling van de mutualiteit.

 

Wat betekent nuchter zijn voor een ingreep / sedatie ?

Nuchter zijn voor een ingreep wilt zeggen dat je minstens zes uur op voorhand niet meer mag eten, drinken of roken.

Heb je een ingreep onder intraveneuze sedatie? Dan mag je op voorhand een glas water drinken en licht ontbijten.

Wat doe ik met mijn bloedverdunners?

Er zijn zowel lichte als zware bloedverdunners. Niet alle bloedverdunners moeten gestopt worden voor een behandeling of ingreep. Het is altijd beter om eerst de huisdokter te contacteren om te bekijken of u met de bloedverdunners moet stoppen en voor welke periode. Stop nooit op eigen initiatief met deze medicatie.

Mag ik na de ingreep zelf naar huis rijden?

Moet u een ingreep laten uitvoeren onder lokale verdoving? Dan mag u na de ingreep zelf met de auto naar huis rijden. Als u werd behandeld onder intraveneuze sedatie of algemene narcose mag u 24 uur niet met de auto rijden of gebruik maken van het openbaar vervoer.

Moet ik na mijn consultatie / ingreep direct betalen?

Heeft u een consultatie of ingreep in de privépraktijk? Dan wordt dit ter plaatse afgerekend met bancontact.
Indien er een ingreep in het ziekenhuis wordt uitgevoerd ontvangt u achteraf een factuur.

Ik heb een ingreep gepland. Hoe reserveer ik een kamer?

Een kamer dient altijd persoonlijk gereserveerd te worden in het ziekenhuis.

Wanneer de ingreep gepland wordt ontvangt u een opnamemap.
Met deze opnamemap en de identiteitskaart kan u elke werkdag tussen 08:00 en 20:00 uur de kamerkeuze gaan vastleggen.

Dit kan niet telefonisch.

Waar kan ik parkeren?

Onze praktijk heeft geen eigen parkeergelegenheid.

Door de nabije ligging van het Jessa Ziekenhuis, campus Virga Jesse en het stadscentrum zijn er echter meerdere mogelijkheden om met auto of openbaar vervoer gemakkelijk tot bij ons te komen.

U kunt gemakkelijk parkeren in de omliggende straten en dichtbij gelegen Q-park parkeergarages TT of Luikerpoort. ( zie ook parkeren in Hasselt ). U kan zich ook parkeren op de parking van het Jessa ziekenhuis. Vergeet zeker niet in de praktijk te vragen achter de QR code indien u op deze parking geparkeerd staat.

Hoe snel kan mijn afspraak plaatsvinden?

Onze dokters zitten met een gemiddelde wachttijd van 2 à 3 maanden.

Heeft u hevige pijn? Neem dan eerst contact op met uw tandarts. Deze kan in samenspraak met onze chirurg kijken wat mogelijk is.

Leg altijd tijdig uw afspraak vast om lange wachttijden te voorkomen.

Hoe moet ik mijn pijnstilling nemen?

Heb je een ingreep achter de rug en heeft de dokter medicatie voorgeschreven?

Dit voorschrift staat op jouw identiteitskaart en kan je bij de apotheek gaan afhalen.
In vele gevallen staat er Ibuprofen 600mg en Dafalgan 1g voorgeschreven.
Deze mag je afwisselend om de vier uur innemen (niet gelijktijdig) .

Het uur van de afspraak komt niet overeen met het uur dat weergegeven wordt op My Nexuz Health. Wat nu?

My Nexuz Health geeft soms andere uren dan de uren die werden afgesproken in de praktijk. U mag de uren van My Nexuz Health negeren. Het uur van de afspraak is altijd het uur dat werd afgesproken tijdens de consultatie. 

Mijn implantaat is los. Wat nu?

Heb je een implantaat bij ons in de praktijk laten plaatsen en is hier een onderdeel van los gekomen? De kans is groot dat dit het ‘dopje’ of healing abutment is..

Graag maken wij een onderscheid tussen het healing abutment en het implantaat zelf. 

Het healing abutment (1) is het ‘dopje’ dat op het implantaat wordt geplaatst. Dit kan voorkomen in verschillende groottes en kleuren.  Het implantaat (2) is de schroef die in de kaak wordt geplaatst. 

 

 

 

Om hoe laat word ik (onder narcose) geopereerd?

Word jij binnenkort geopereerd? Jouw ingreep zal +/- twee uur na het inschrijven aan het onthaal plaatsvinden.

 

Bereikbaarheid

Routebeschrijving

Gelegen in centrum Hasselt zijn we vlot bereikbaar met openbaar vervoer of auto. Openbaar vervoer: neem een bus tot Leopoldsplein. Vanuit station Hasselt: 12min te voet, 4min fietsen.

Waar kan ik parkeren?

Onze praktijk heeft geen eigen parkeergelegenheid! Door de nabije ligging van het Jessa Ziekenhuis, campus Virga Jesse, en het stadscentrum zijn er echter meerdere mogelijkheden om met auto of openbaar vervoer gemakkelijk tot bij ons te komen.

Iemand bezoeken?

Afspraken

Hoe maak ik een afspraak?

Een afspraak bij een van onze specialisten kan steeds telefonisch worden vastgelegd via ons secretariaat op het nummer
011 22 14 79..

Wijzig/anuleer je afspraak

Bel het nummer 011 22 14 79.
Gelieve de afspraak minstens 24 uur op voorhand te wijzigen of annuleren, zodat wij in de mogelijkheid zijn om nog andere patiënten verder te helpen.

Wat neem ik mee?

Je bent op consultatie geweest bij één van onze specialisten en er is een dagopname ingepland?